Baltic Qualitys tjänster stöder hela produktens livscykel, från utveckling till den dagliga driften och tillhörande processer.

Beroende på våra kunders behov och aktuell position i produktlivscykeln, kan en eller flera av följande tjänster vara lämpliga.

Fördelar med Baltic Quality´s tjänster

  • Minskade applikationskostnader
  • Dedikerade team, inklusive start-up och kunskapsöverföring
  • Hög kvalitet
  • Affärsfokus på rätt områden
  • Integration i befintlig infrastruktur

Läs mer om våra tjänster nedan:

Beskrivning

Baltic Qualitys applikationsutveckling innebär teknisk kompetens för design, testning, release och förbättring av applikationer. Utveckling kan vara från designförslag eller underhåll av en befintlig applikation. Omfattningen är baserad på mognad och vilket stadium i livscykeln produkten är.

Vi arbetar med kunder med olika bakgrund och hjälper dem att formulera idéer till väldefinierade projekt med tydliga affärsmätningar. Vi samordnar alla processer med IT-avdelningar för att framgångsrikt bära dessa projekt genom analys, utveckling, back-end integration och testning, hela vägen till förvaltningen. Tekniskt kan detta innebära utveckling av C / C ++ i realtidsmiljöer, men det kan lika gärna vara .NET eller Java-teknik. Databaserna vi föredrar att arbeta med kan vara MSSQL, MySQL, DB2 eller Oracle.

Vi har omfattande erfarenheter av olika ramar och tekniker som .NET, Java, C #, C / C ++ och plattformar som:

  • Web- och öppen källkodsutveckling
  • Mobila applikationer (iOS, Android, Windows)
  • Prestandaförbättringar
  • Databaslösningar

Värde proposition

Lean Distributed Development – Vår organisationsmodell och interna processer gör det möjligt för oss att maximera våra distribuerade utvecklingscentra genom att bemanna dem med expertprojektteam på optimala platser. Agility & Flexibility – I våra projekt använder vi mest Agil utvecklings metodik, våra erfarenheter bekräftar att lång analys och lång utveckling är en föråldrad utvecklingsmetodik. Våra team mäts av kundnöjdhet, konto hållbarhet och effektiv leverans. Professionalism & Erfarenhet – Vi tar varje kund och varje projekt på allvar. Genom våra partners levererar vi mer än 30 utvecklingsprojekt årligen. Partnerskap – Vi levererar våra tjänster till dig vart du än är i världen. Vi fullföljer våra projekt i tid och på budget, och vi skyddar våra kunder från den komplicerade utvecklingsprocessen.

Exempel på tjänster som omfattas

  • Design och utveckling av applikationer
  • Enhetstester för funktionalitet, prestanda och hanterbarhet för en applikation.
  • Dokumentation
  • Analys och prototyper
  • Utveckling av ny programvara, funktioner och bugfixering

Komma igång

Tillsammans i workshops definierar vi den räckvidd som ska täcka men inte begränsa sig till.

  • Projektinriktning
  • Agil eller vattenfall utveckling
  • Utvecklingsmiljöuppsättning
  • Tidslinje
  • 3:e parts och beroenden

Beroende på resultatet kommer Baltic Quality att erbjuda ett utvecklingsteam med rätt profil. Eventuellt kan vi inkludera en scrum master / projektledare för att hantera utvecklingen. Priset är baserat på tid och material eller på fast pris.

Referens

  • Utveckling av system för offentlig upphandling
  • Retail systemutveckling
  • PayEx, utvecklingen av betalningssystem
  • Lexmark/ReadSoft , utveckling av fakturaportaler

Beskrivning

Baltic Qualitys implementeringstjänster ger expertis och flexibla alternativ för effektivisering och optimering av implementering för slutkunder. Vi hjälper dig att bygga, integrera och distribuera din lösning för att uppnå maximal prestanda och värde från din investering.
Våra globala implementeringsteam är redo att hjälpa dig med din applikationsutplacering i olika miljöer.

Värde proposition

Vi integrerar i din organisation och utför implementeringen under ditt varumärke. Vi har erfarenhet från att distribuera till kunder över hela världen. En dedikerad skalbar resurspool som är projektdriven kan skapas för att hantera ökad efterfrågan och planering. Vår bästa praxis ger dig en fördel för snabba implementeringar.

Exempel på tjänster som omfattas

  • Konfiguration och utveckling
  • Kundmiljöanalys och inställning
  • Kravanalys
  • Integrationstestning
  • Dokumentation
  • Installation, uppgradering och implementering
  • Godkännande tester av lösning
  • Support på plats
  • Planering, analys, design, genomförande och dokumentation av projekt

Komma igång

Tillsammans i workshops definierar vi den räckvidd som ska täcka men inte begränsa sig till.

  • Distributionsmetod
  • Projektmetodik
  • Projektstatus / Rapportering
  • Uppförandekod
  • Ansvarskartor och KPI: s etc.

Beroende på resultatet kommer Baltic Quality att tillhandahålla ett projektkärnteam, eventuellt inklusive en projektledare för hantering av projekten. Priset är baserat på tid och material eller fast pris om en dedikerad fast kapacitet önskas.

Referens

Digital Route, globala implementeringstjänster för den ledande leverantören av mediation och integrationslösningar

Beskrivning

Baltic Quality’s Applikationstestning fokuserar på att säkerställa den bästa kvaliteten på en lösning eller applikationer som en självständig funktion eller som en del av ett smidigt / vattenfallsprojekt. Vårt erbjudande varierar från testare till full outsourcing som täcker automatiserad testning. Baltic Quality har kompetens inom att automatisera testningen för olika domäner och olika plattformar. Vi har en omfattande domänerfarenhet inom bl a bank, telekom, kredit, betalningar och e-handel. Vi har våra erfarna testingenjörer som hanterar alla testverktyg från marknadsledare som IBM Rational, HP Mercury, Borland Silk och Compuware.

Värde proposition

Vi kan minska dina kostnader genom att effektivisera dina testcykler för kvalitetskontroll. Detta möjliggör ökad produktivitet och bättre applikationskvalitet. Med vårt automatiserade testramverk kan vi ge dig realtidsstatus för applikationskvaliteten. Vi tillhandahåller multi-plattformstestning. I våra anläggningar kan vi effektivt testa olika plattformar och operativsystem. Vi begränsar oss inte till plattform men har också erfarenheter från olika databasversioner.

Exempel på tjänster som omfattas

  • Funktionell / regressionstestning
  • Explorativ provning
  • Belastning och prestanda testning
  • Automatiserad testramverk tillhandahåller funktionellt / regressionstest dagligen
  • Testresultatanalys
  • Planering, genomförande och analys av test

Komma igång

‘Tillsammans i workshops definierar vi den räckvidd som ska täcka men inte begränsa sig till.

  • Teststrategi
  • Testmål
  • Tillämpningsområde
  • Funktionell täckningsanalys
  • Testmiljöplanering och implementering
  • Automatiserad testplanering, rapportering och underhåll

Beroende på omfattningen som definieras i tjänsten baseras på tid och material eller fast pris om en dedikerad fast kapacitet är önskad.

Referens

  • Kvalitetssäkring med automatiserad testning för ett stort tyskt mjukvaruhus
  • Oberoende kvalitetssäkring för PayEx

Beskrivning

Baltic Qualitys Applikationsdrift erbjuder ett tekniskt team för att hantera den dagliga driften av ett eller flera system för att säkerställa att ditt företag kan fungera som planerat med beredskap. Beroende på systemet kan tjänsten täcka in normala affärstider eller tillhandahållas 24×7.

Värde proposition

Vi tittar på applikationsdrift som ett partnerskap där du kan räkna med att vi hanterar den dagliga verksamheten för att säkerställa att det inte finns några oväntade avbrott på grund av att enkla uppgifter inte hanteras. Våra filialer ligger i Sverige och Baltikum, vilket garanterar problemlös kommunikation och snabb leverans av tjänster inom EU inom samma tidszon.
Högre flexibilitet – Tillgängligheten till dina applikationer ökar och du kan frigöra resurser, både när det gäller personal och pengar.
Kostnadseffektivitet – De högsta kostnaderna för ett system är, som vi vet, ofta ledning och operation. Med en extern partner ändrar du mycket av de fasta kostnaderna till rörliga, där du bara betalar utifrån dina behov. Du betalar bara för specialister när det behövs, och ett tydligt kund-leverantörsförhållande ger dig kontroll över kostnaderna.

Exempel på tjänster som omfattas

  • Övervakning av loggar och övervakningssystem och säkerställande att allt är igång
  • Säkerhetskopiering av dataområden och restaurering
  • Planering av aktiviteter för att minimera eventuella störningar
  • Stödja hur teknik används i verksamheten
  • Grundläggande underhållsuppgifter
  • Utveckling av utgåvor och patcher i produktion
  • Operativ testning före implementering
  • Uppdatering av kundhanteringssystem

Komma igång

Tillsammans i workshops definierar vi den räckvidd som ska täcka men inte begränsa sig till.

  • Servicefönster
  • Applikationer och miljö
  • Tillämpningsområde
  • Befintlig infrastruktur
  • Ändra hanteringsprocessen.
  • Händelse- / innehållshanteringssystem.
  • Operationsrapporter och förebyggande åtgärder
  • Operativ planering

Efter att workshops har genomförts kommer en kalibreringsperiod baserad på tid och material att utföras för att säkerställa att rätt bemanning görs, inklusive eventuella justeringar som krävs innan ett fast prisförpliktelse ingås. Baltic Quality kan också innefatta en operationsledare för hantering av verksamheten.

Referenser

Global IT-konsultföretag

Beskrivning

Vi tar ansvar för underhåll och förbättringar av en eller flera applikationer till en överenskommen servicenivå, pris och kvalitet enligt Operativa nivåavtal (OLA). Om så önskas kan vi också hantera supporten och tillhandahålla en kvalificerad teknisk kontaktpunkt för att lösa incidenter och serviceanmälningar för eventuell missionskritisk applikation under öppettider eller 24 timmar om dygnet sju dagar i veckan för helåret.

Värde proposition

Full kontroll – Vi tittar på applikationsunderhåll som ett partnerskap där du kan räkna med att vi står vid din sida, ger stöd där det behövs mest och hjälper din organisation att vidareutvecklas. Och du behåller fullständig frihet. Du äger all dokumentation och kod, och du är aldrig låst upp för oss som leverantör. Klienterna får fram rapporter och kan enkelt övervaka arbetet enligt det avtalade SLA-avtalet (Service Level Agreement). Våra filialer är belägna i Sverige och Baltikum, vilket garanterar problemlös kommunikation och snabb leverans av tjänster från EU i samma tidszon.
Högre flexibilitet – Tillgängligheten av dina applikationer ökar och du kan frigöra resurser, både när det gäller personal och pengar.
Kostnadseffektivitet – De högsta kostnaderna för ett system är, som vi vet, ofta ledning, drift och vidareutveckling. Med en extern partner ändrar du mycket av de fasta kostnaderna till variabel, där du bara betalar utifrån dina behov. Du betalar bara för specialister när det behövs, och ett tydligt kund-leverantörsförhållande ger dig kontroll över kostnaderna.

Exempel på tjänster som omfattas

  • 24×7 eller 8×5 kontaktpunkt
  • Felkorrigeringar och grundorsaksanalys
  • Programförbättringar och optimering
  • Lösning av incidenter / serviceförfrågningar
  • Håll användare / kunder informerade om händelsernas framsteg, underrätta dem om förestående ändringar eller överenskomna störningar etc.
  • Uppdatera kundens innehåll / konfiguration / händelseshanteringssystem
  • Dokumenterade bästa metoder baserade på grundorsaksanalys.

Komma igång

Tillsammans i workshops definierar vi den räckvidd som ska täcka men inte begränsa sig till.

  • Service fönster
  • Applikationskomponenter
  • Teknikarkitektur
  • Kundbas
  • Genomsnittligt antal händelser / förfrågningar
  • Definierade servicenivåer och timmar av täckning.
  • Ändra hanteringsprocesser.
  • Händelseshanteringssystem.
  • Släpp strategiprocesser.
  • Uppföljning och rapportering

Efter att workshops har genomförts kommer en kalibreringsperiod baserad på tid och material att utföras för att säkerställa att rätt bemanning görs, inklusive eventuella justeringar som krävs innan ett fast prisförpliktelse ingås.

Referenser

  • Underhåll och support för ett globalt IT-konsultföretag
  • Underhåll av clearings system
  • Underhåll av detaljhandelsmätningssystem